Yacht Life

Luxusjachtok, luxustárgyak, luxus megoldások és minden, ami luxus. Személyes ízléslenyomat, magánvélemény, széljegyzet...

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • luxusblogger: Feltételezem - a kis tömege és a jó merevsége mellett arra is gondot fordítottak, hogy ne kelljen ... (2010.11.29. 10:45) Fabicikli
  • eeepunk: Zoli, azt tudni, hogy mennyire tartósak, illetve a víztől nem deformálódik. Felületkezelést igénye... (2010.11.26. 11:15) Fabicikli
  • Barman's Choice: Szép lista,jöhetne bármelyik:) (2010.09.28. 19:16) Röviden: a legdrágábbak
  • sompalinka: A legdrágább hazai, fantasztikus elegancia, igazi remekmű! Már a megjelenés! És vajon a beltartalo... (2010.09.27. 16:35) Röviden: a legdrágábbak
  • galion: Elég komoly a "sundeck"...nem kéne forognia a hölgytársaságnak, elölhátul lesülne.. Érthetően a ho... (2010.04.09. 11:09) Napenergiával a Föld körül
  • Utolsó 20

FB

Címkék

1 (1) 100 (1) 103.08 (1) 110 (1) abu dhabi (1) aero 8 (1) alfa nero (1) alkohol (1) alloy yachts (1) andrej melnicsenko (1) angelica biafora (1) antigua (1) artnet (1) athena (1) átlátszó (1) aukció (1) autó (6) azimut (1) balaton (1) bari (1) beaufort (1) befektetés (1) behar (1) bell&ross (1) bexei (1) blohm voss (4) bója (1) boucheron (1) bucherer (1) budapest boat show (1) bútor (1) c70 (1) charter (2) clear blue hawaii (1) cnb (1) codecasa (1) cognac (1) concours de chef (1) c 30 (1) davis instruments (1) dél karolina (1) design (26) diagonal (1) digital veneer (1) dignitas (1) dilemma (1) dn jégvitorlás (1) dragon (1) dream ship victory (1) dream symphony (1) dykstra (1) egyesült államok (1) eszköz (1) fa (1) faber castell (1) ferragamo (1) fertő (1) festmény (1) földkerülés (1) fort lauderdale (1) gasztronómia (3) giorgio armani (1) golf (1) hajó (11) hawaii (1) helsingör vaerft (1) high chapparal (1) hotel (2) indusztriál (1) ital (1) itália (2) iwc (1) jacht (20) james jacobs (1) jean georges vongerichten (1) julio larraz (1) kabrió (1) kajak (1) kauai (1) kemény (1) ken freivokh design (1) kerékpár (1) keybuoy (1) knierim (1) kulcs (1) kupé (1) laser (1) lechner (1) legnagyobb (4) leonardo (1) limousine (1) live oaks island (1) lürssen (1) luxus (30) m/y (5) m/y a (1) m/y dubai (1) m/y eclipse (2) m/y mariu (1) m/y prince abdulaziz (1) m/y savarona (1) m/y sigma (1) maltese falcon (1) masseria (1) matera (1) mirabella v (1) molokini (1) monaco (2) monaco yacht show (2) morgan (1) motoros (11) murano (1) napali (1) napenergia (1) neusiedl (1) nine inch nails (1) oceánco (3) olimpia (1) open (1) óra (5) orosz (1) ostuni (1) otthon (1) pálinka (1) palmer johnson (2) patrick banfield (1) perinin navi (1) pershing (1) peter lindbergh (1) philippe starck (1) phocea (1) piper heidsieck (1) planetsolar (1) polignano al mare (1) portofino (1) princeville (1) proteksan turquoise (1) puglia (1) red dragon (1) renovo (1) resort (1) riela (1) riva (1) rolls royce (1) rosehearthy (1) rubyn (1) rum (1) s60 (1) santa maria (1) sassi (1) séf (1) sequel p (1) seven seas (1) spa (1) st regis (1) sunrays (1) superyacht cup (1) svájc (1) sziget (1) ted (1) tequila (1) terrence disdale (1) teszt (1) tialn (1) tourbillon (1) türanor (1) tuti (1) urwerk (1) úszó sziget (1) vaudrey miller (1) vespa (1) vízitaxi (1) vodka (1) volvo (5) vontató (1) wally (2) whisky (1) wider (1) worcestershire (1) world yacht (1) xc 60 (1) y705 (1) yachting in monaco (1) Címkefelhő

2010.09.07. 09:34 luxusblogger

Vörös posztó: Volvo S60 D5 Summum teszt

Címkék: teszt design volvo s60 autó luxus

Kényelmes. Szilaj. No, ezt a két karaktert élő ember nem köti össze. Ahogy vitorlázva is jól megkülönböztethetjük a jollés csapatás és a nagyhajós terpeszkedés kétféle érzését, autóban miért ne lenne ugyanaz? Oké, akkor fordítsuk meg és alakítsuk kérdő mondattá, vagy akár találóskérdéssé a fentieket! Kényelmes, sportos vonalú, erős és országúti vaddisznózásra is hajlamos - mi az? A poszt címe persze árulkodó: az elmúlt egy hét alatt egy tűzpiros fényezésű, fekete bőrkárpitozású Volvo S60 D5 Summum modell kormánya mögött tettük próbára önmérsékletünket Budapesten, a Balaton északi partján és útközben.

A vállalati márkaprospektusban az autó stylingjáért felelős Anders Sachs az autóskesztyű fontosságára hívja fel a figyelmet, amit a gyengébbek kedvéért az illusztráción a svéd tesztpilóta napszemüveggel kombinálva visel is. Ez nem túl nehéz feladat, hiszen jómagam is autóskesztyűs vezetés mellett szocializálódtam, így a kakaóbarna bőrkesztyűm alapfelszereléssé lép elő - bár az autóval nem kell kesztyűs kézzel bánni. A napszemüveg a változó koraszeptemberi időjárásban marad opcionális extra.

Az S60 sportos természete nem ér meglepetésként: pár hete a Hungaroringen Michelisz Norbert és Wéber Gábor szakértő sofőrködése mellett a 203 lóerős 2.0 T és a 304 lóerős 3.0 T6 AWD modellekkel történt keringés jól illusztrálta mire is képes az autó: egyetlen óra leforgása alatt a vadiúj gumi futófelülete kockákban potyogott le, kíméletért könyörögve az aszfaltra, a fékek is kezdték megadni magukat, a fékfolyadék füstölt, a két masina azonban ugyanolyan csillogós-nyugodt hangulatban várta a folytatást (persze a szervízkamion meglátogatása után).

A piros D5-ös, amivel most járunk, akkor az új S60 kivételes preventív biztonsági felszerelését volt hivatott élőben demonstrálni - pedig 205 pacijával ő is vidáman csapathatott volna.

Az új S60 szemre kerekebb, íveltebb, kigyúrtabb, lassan semmi nem marad meg a Volvonál a régi szigorú formai kockulásból. Az ember lelki szemei előtt már látja is a marketingesek felcsillanó szemét: ezzel a dizájnnal milyen új célcsoportokat lehet csábítani. Sportosan kompakt forma, oldalról-hátulról nekem leginkább a Jaguar XF zömök kupés szabását hozza, és kivételesen nemcsak az orra és az oldala, de a feneke is jól sikerült (tudom, ebben átlagon felül kritikus vagyok).

Beülve a sportosság helyett elsőre a kényelem veszi át a főszerepet, de csak addig, amíg el nem indulunk. A 205 lóerő és a 420 Nm nyomaték magáért beszél. Autópályán 110-nél forog 2000-et, 170-nél (papapapa - nem hallom!) 3000-et a motor. A kisebb utakon az előzésnél dízelre egyáltalán nem jellemző tetszetős hörgéssel szabadulnak el a lovak, és indul meg az amúgy nem túl könnyű kaszni a pöttöm 18'-as felnikre húzott 235/50-es kerekeken. Mindezt úgy, hogy a szervíz szerint a bétaverziós szoftvert még kéne frissíteni, mert így kicsit lusta(!) a váltó. Höhö.

Negyvenen túl azonban már a kényelem is számít. Az ülések engem pontosan tartanak, a kormány kézreáll, könyökömnek a hely pont megfelelő, a kilátás korrekt, semmi nem igényel túlzott megszokást-alkalmazkodást. A csomagtartót ugyan sikerül megtölteni, de az utasok ölébe ezúttal semmi sem kerül, és a kényelemről ők sem panaszkodnak (pedig elég eltérő méreteket és súlycsoportokat képviselnek.

A biztonsági kínálat pedig már akár túlzónak is nevezhető - mindenesetre vetítésnek remekül beválik a hátsó tolatássegítő kamera (dinamikusan változó kanyarív kijelzéssel, az első kitekintő duplakamera ("balra nézek, jobbra nézek, nem jön senki, átmegyek" - ugye ismerős a kreszre oktató egykori gyerekvers?), a szélvédőre kivetített ráfutáskijelző, vagy éppen a szép hangú hifi, a rádió, a beállítások és a navigáció mellett a DVD-n lejátszott film képeinek is helyet adó központi képernyő, esetleg a sávelhagyásra figyelmeztető pittyegő, a koccanáselhárító, a gyalogosészlelő és a holttérfigyelő felvillanó (azt hiszem, Pompom majdnem mindegyik ismerősét sikerült felsorolni nagy hirtelen).

Az árcédulát érdemes ülő helyzetben megnézni elsőre (a tesztelt autó listaára 11.940.000 Ft, a tesztelt modell felszerelve listaáron 13.690.000 Ft, amihez persze jön még 1.020.000 Ft regadó is). A vegyes használatú 7,9 literes 100 km-enkénti fogyasztás láttán azonban az erősen racionalista, józan természetű sofőrök is elismerően biccenthetnek, pláne ekkora motor mellett.

Summázva: az S60 nem mutat idegenül a füredi és tihanyi jachtkikötőkben, kellő érdeklődőt vonz, és bár jelentős részük kettessel kezdődő személyi számmal rendelkezik (lehet, hogy a piros fényezés miatt?), a komoly jachtokhoz szokott férfiak at sem hagyja hidegen.

Aki sokat megy, többségében (jó minőségű) országúton, szereti a kényelmet, ellenben cammogni utál, nincs ellenére, ha megnézik - és nem nézik túl öregnek, annak javallható. Szerintem akár pirosban is. A szomszédok nem fognak gyűlölködve irigykedni, adóellenőrnek telefonálni, maximum elismerően biccentenek. Vörös posztónak meg legfeljebb marad nekünk maga a jármű a képességeivel, egyfajta önmérsékleti lakmuszként. És ha nagyon szeretnénk a hétköznapi munkábajárás, gyerekcipelés, jachtversenyre mászkálás, legénységcipelés után kipróbálni a plafont, akkor menjünk vele pályára - például vissza a Hungaroringre!

Utóirat 1: Amit semmiképp se hagyjunk ki, az a tervezők megnevezése, hiszen abszolút megérdemlik a vállveregetést, és a portfóliójukban is biztosan szívesen teszik az új S60-ast az első oldalakra: Stefan Sallqvist (vezetésdinamika-fejlesztés), Ulrika Hedén (tesztpilóta), Örjan Steiner (külső formaterv), Anders Sachs (színek és anyagok), Jonas Tisell (biztonságtechnika), Jonathan Disley és Tony Hunter (belső kialakítás).

Utóirat 2: A reklámzabálóknak érdemes megnézni az S60 bevezető kampányát: igazi teaser. Koncepciója: mivel az új autót idő előtt nem leplezhetik le, így megmutatták Esref Armagan világtalan török festőnek, aki megfesti nekünk tapintás alapján. Ezt így tanítani kellene.

Bővebb info az autóról itt.

A tesztelésért ezúton is köszönetet mondunk a Volvo Autó Hungárianak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://yachtlife.blog.hu/api/trackback/id/tr502277051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása