Yacht Life

Luxusjachtok, luxustárgyak, luxus megoldások és minden, ami luxus. Személyes ízléslenyomat, magánvélemény, széljegyzet...

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • luxusblogger: Feltételezem - a kis tömege és a jó merevsége mellett arra is gondot fordítottak, hogy ne kelljen ... (2010.11.29. 10:45) Fabicikli
  • eeepunk: Zoli, azt tudni, hogy mennyire tartósak, illetve a víztől nem deformálódik. Felületkezelést igénye... (2010.11.26. 11:15) Fabicikli
  • Barman's Choice: Szép lista,jöhetne bármelyik:) (2010.09.28. 19:16) Röviden: a legdrágábbak
  • sompalinka: A legdrágább hazai, fantasztikus elegancia, igazi remekmű! Már a megjelenés! És vajon a beltartalo... (2010.09.27. 16:35) Röviden: a legdrágábbak
  • galion: Elég komoly a "sundeck"...nem kéne forognia a hölgytársaságnak, elölhátul lesülne.. Érthetően a ho... (2010.04.09. 11:09) Napenergiával a Föld körül
  • Utolsó 20

FB

Címkék

1 (1) 100 (1) 103.08 (1) 110 (1) abu dhabi (1) aero 8 (1) alfa nero (1) alkohol (1) alloy yachts (1) andrej melnicsenko (1) angelica biafora (1) antigua (1) artnet (1) athena (1) átlátszó (1) aukció (1) autó (6) azimut (1) balaton (1) bari (1) beaufort (1) befektetés (1) behar (1) bell&ross (1) bexei (1) blohm voss (4) bója (1) boucheron (1) bucherer (1) budapest boat show (1) bútor (1) c70 (1) charter (2) clear blue hawaii (1) cnb (1) codecasa (1) cognac (1) concours de chef (1) c 30 (1) davis instruments (1) dél karolina (1) design (26) diagonal (1) digital veneer (1) dignitas (1) dilemma (1) dn jégvitorlás (1) dragon (1) dream ship victory (1) dream symphony (1) dykstra (1) egyesült államok (1) eszköz (1) fa (1) faber castell (1) ferragamo (1) fertő (1) festmény (1) földkerülés (1) fort lauderdale (1) gasztronómia (3) giorgio armani (1) golf (1) hajó (11) hawaii (1) helsingör vaerft (1) high chapparal (1) hotel (2) indusztriál (1) ital (1) itália (2) iwc (1) jacht (20) james jacobs (1) jean georges vongerichten (1) julio larraz (1) kabrió (1) kajak (1) kauai (1) kemény (1) ken freivokh design (1) kerékpár (1) keybuoy (1) knierim (1) kulcs (1) kupé (1) laser (1) lechner (1) legnagyobb (4) leonardo (1) limousine (1) live oaks island (1) lürssen (1) luxus (30) m/y (5) m/y a (1) m/y dubai (1) m/y eclipse (2) m/y mariu (1) m/y prince abdulaziz (1) m/y savarona (1) m/y sigma (1) maltese falcon (1) masseria (1) matera (1) mirabella v (1) molokini (1) monaco (2) monaco yacht show (2) morgan (1) motoros (11) murano (1) napali (1) napenergia (1) neusiedl (1) nine inch nails (1) oceánco (3) olimpia (1) open (1) óra (5) orosz (1) ostuni (1) otthon (1) pálinka (1) palmer johnson (2) patrick banfield (1) perinin navi (1) pershing (1) peter lindbergh (1) philippe starck (1) phocea (1) piper heidsieck (1) planetsolar (1) polignano al mare (1) portofino (1) princeville (1) proteksan turquoise (1) puglia (1) red dragon (1) renovo (1) resort (1) riela (1) riva (1) rolls royce (1) rosehearthy (1) rubyn (1) rum (1) s60 (1) santa maria (1) sassi (1) séf (1) sequel p (1) seven seas (1) spa (1) st regis (1) sunrays (1) superyacht cup (1) svájc (1) sziget (1) ted (1) tequila (1) terrence disdale (1) teszt (1) tialn (1) tourbillon (1) türanor (1) tuti (1) urwerk (1) úszó sziget (1) vaudrey miller (1) vespa (1) vízitaxi (1) vodka (1) volvo (5) vontató (1) wally (2) whisky (1) wider (1) worcestershire (1) world yacht (1) xc 60 (1) y705 (1) yachting in monaco (1) Címkefelhő

2010.06.07. 15:22 luxusblogger

Jó alternatíva: Volvo C30

Címkék: balaton design volvo autó ted c 30

Előrevetésként: ez az írás egy szubjektív utánlövés a múlt heti C70 teszt után: azt igazolja, néha igenis jár jutalomfalat a zsurnalisztának. Igen, a félreértéseket eloszlatandó a C30-at el tudnám képzelni saját járműként. Lehet, hogy nem pont ebben az összeállításban, de határozottan igen. Ebben persze segítene a rengeteg karosszéria-, spoiler- és kárpit-színvariáns, a különböző választható konzolok, motorok és váltók, a hosszú extralista, hiszen így (bár sohasem voltam kiugró tehetség matekból) több százezer variáns állítható össze.

A frappáns cikk valahogy így kezdődne: 2006 óta láthatjuk az utakon, a 2001-es SCC konceptmodell alapján készült, kompakt és mégis különleges, mi az? Egyesek szerint a C30 előtt utoljára Simon Templar, azaz az Angyal idején volt szexi a Volvo, nevezetesen a P1800-as modellel.

Most azonban kezdjük így: végre egy autó, ami nem néz ki úgy, mint a kortárs uniformizáló gyártás- és ízlésoptimalizált dizájntermelés tucatkocsijai, és mindezek tetejébe jó vezetni! Hurrá!

Míg a C70-essel (és persze a vitorlázólányokkal) ömlöttek az irígy tekintetek, most az érdeklődő pillantásokat érdeklődő kérdések is kísérték. Sőt, több ismerős arra is bátorodott, hogy utasként egy-egy próbakört kérjen.

Mi a C30 titka? Először is az, hogy a hagyományosan stabil-biztonságos-megbízható Volvo-imidzs mellett merészelt egyedi formában gonbdolkodni. A C30 kezelhető méretű, dinamikus formavilágú, funkcionális kétajtós kupé, amivel a városban is lehet parkolóhelyet találni, és az országúton sem érzi benne szánalmas véglényként magát az ember. Ráadásul a gyerek is csak „mosolygós autónak” aposztrofálta, ami pedig igazán őszinte vélemény.

Amitől a 2010-es verzióban faceliftelt formán túl elsőre mindenkinek fennakad a szeme, az a színvilág. A mi autónk (höhö!) vérnarancs-metál volt áfonyaszörp színű bőrkárpittal, amit eddig leginkább koktélban tudtunk elképzelni. A színlistán azonban találhatunk még többek között gekkózöld, zafírfekete, elektroezüst, matt arany, titánium és többféle kékmetál fényezést is.

Belül a C70-nel szinte teljesen megegyező első ülések (bár itt mechanikus állíthatósággal), műszerfal, kezelőszervek fogadják az embert. A középkonzol itt is alumínium, ugyanaz a hamissluszkulcs (lehet, hogy ez lesz az új nyelvtörő a régi Moszkvics-slusszkulcs után?), a könyöklő, a rekeszek. Hátulra tornából felmentettnek itt sem könnyű bemászni, viszont a csomagtartóba nem csak 4 összehajtott vitorla fér el: 2 sporttáska mellett több apróságot is sikerült bepréselni.

Aki ki nem állja a bőrkárpitot (ami pedig teljesen elviselhető hűvösebb és melegebb időben is, a héten mindehhez volt szerencsénk), az választhat bőr-textil vagy teljesen textil huzatot is.

A kipróbált C70-es D5 motorjánál kisebb, 2 literes turbófeltöltős dízel 136 LE-vel bőséges kraftot produkált – igaz a fogyasztása is legalább annyi, mint a nagy kupékabrió testvéré.

A városi vezetés mellett – a felvállaltan magasabb státuszú és ízlésattitűddel rendelkező vásárlói célcsoportjának megfelelően (lábjegyzet: az itthon eladott C30-as modellek a cég tapasztalata szerint életkorilag heterogén célcsoportot képviselnek, a módos családok 18 éves gyermekeinek szülinapi autójától kezdve, a fiatalos városi felnőttek sportos közlekedési eszközén át a frissnyugdíjas, de igényes vásárlók „Kovács úr megvette élete utolsó autóját” kategóriáig minden megtalálható – szemben a nemzetközileg meghatározott „fiatalos, városi felnőttek” célcsoportjával) – a C30-ast szellemileg is inspiráló tesztútra vittük a TEDxBalaton konferenciára, Siófokra, hogy az országúti teljesítményt is kipróbálhassuk, és a megfelelő koloritot biztosító téglafalas, lepukkant gyárból menő kulturális intézményesdis környezetben fotózkodhassunk. Panaszra nem volt ok, sőt. Városban az araszolás is tolerálható, és a parkolóhely-vadászat is kevésbé idegesítő, városon kívül a dinamikus vezetés is nyugis (igen, nem ellentmondás, 160-nál 3.000-et forog a motor 6. sebességben!). Mindehhez hozzájárul a hifi szép és bőségesen elegendő hangja, a bluetooth-os telefonkihangosítás, a remek üléspozíció és –kényelem.

Ha valakinek ez nem elég – vagy éppen túl sok -, az választhat benzinesből 1,6 (100 LE), 1,8 (125 LE), 2,0 (145 LE) , 2,4 (170 LE) és T5-ös (230 LE), dízelből az általunk kipróbált 2-literes (136 LE) mellett D5-ös (180 LE) és 1,6 literes (109 LE) motort is. Ez utóbbit immár két változatú ún. DRIVe motorral rendelhetjük meg (Start/Stop funkcióval vagy anélkül) – a fogyasztás itt vegyes ciklusban 3,9, illetve 4,9 liter / 100 km, ami akár a gazdaságos használatot keresőknél is top-of-mind listára pakolhatja a C30-at autóválasztáskor.

Az árcédulán kívül semmi sem tarthat vissza az instant vásárlási döntés meghozatalától. Majd elkezdem nézegetni a használtpiacot, vagy hízlalni a spórmalacot.

TED: A név a „Technology Entertainment Design” („Technika, szórakoztatás, dizájn”) szavakkal feloldható elnevezésű konferenciasorozat, amelynek szlogenje beszédes: „Ideas worth spreading”, azaz „Terjesztésre érdemes gondolatok”. Az első TED-konferencia 1984-ben zajlott le, és 1990 óta rendszeresen ismétlődő eseménysorozat, ami 2010-ben immár Magyarországra is begyűrűzött.

TEDxBalaton: A TED rendezvények sorozatába bekapcsolódó siófoki rendezvény 2010. június 4-én került megrendezésre. Címe „Az érvényességen túl – Van élet a szabályokon és kereteken kívül” volt.

320°: A volt siófoki kenyérgyár épületében működő kortárs művészeti központ olyan sikeres kiállításoknak adott helyet, mint a világhírű Frank O’Gehry építész bemutatkozása vagy a tavalyi Shanghai Revolutions fotókiállítás. Jelenlegi kiállításuk, a 3COLOR! keretében 3 kiállítást, mexikói kortárs fotográfiát, amerikai fraktálbemutatót és a Balatonhoz kapcsolódó régi plakátok kiállítását láthatjuk.

A C30-ban többnyire Red Hot Chili Pepperst hallgattunk - különösen a Road Trippin' ment hozzá pazarul.

A teszthez köszönjük a Volvo Autó Hungária támogatását.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://yachtlife.blog.hu/api/trackback/id/tr242063148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása