Az "attól hogy még bálna, nem kell tötyörögnie" igazságát a felizmozott luxuslimuzinok óta jól ismerjük. Viszont vizen ritkán lát olyat az ember, hogy egy 110 méteres motoros jacht 40 csomó (74 km/h) feletti sebességgel hasítson a tengeren.
A Blohm+Voss nevét nem kell bemutatni a bazi nagy jachtok rajongói előtt. A Thyssen-Krupp konszernhez tartozó hamburgi hajógyár új 110 méteres gyors motors jachtjával azonban új szegmens felé nyitott: a B+V 110 MY/fast 40 csomó feletti csúcssebességgel halad, hatótávolsága pedig 21 csomós sebességnél 3000 tengeri mérföld.
A jacht előzménye a híres 74m MY ECO (jelenleg ENIGMA), ami a maga idején a saját méretosztályában a leggyorsabb jachtnak épült. Az új B+V 110 MY/fast elnyújtott profilja tökéletesen tükrözi sportos menettulajdonságait, ugyanakkor a fedélzeten minden elképzelhető luxusszolgáltatást biztosít gazdájának és vendégeinek.
A gépházban két MTU motor közel 110 000 lóereje (nagyjából 100 db Bugatti Veyronban van ennyi kraft) tolja fel két kormányozható Wärtsilä 9000 vízhajtású jet és még két gázturbinához kapcsolt további két Wärtsilä 9000 jet gyorsító segítségével 40 csomós sebesség fölé a bálnát. Hogy ez mit jelent kézzelfoghatóan? Mondjuk egy zsenge rombolást Monacobol Athénba és vissza egy nap és egy óra alatt. Ehhez 510 tonna üzemanyagot tankolhatunk a hajóba.
A híd a hatodik emeleten kínál remek irányítópontot, közvetlenül a 280 nm-es tulajdonosi szint fölött, ahol a szokásos lakosztály-elemek mellett napfény- (vagy éppen csillagfény)tetős tárgyaló is található. A negyedik szint a közösségi funkcióké (lounge, dupla Jacuzzis orrdeck, tárgyalóvá is alakítható étkező, könyvtár, konditerem szabad kijárással a tatfedélzetre. A legfeljebb 12 vendéget 6 kabin várja a 3. szinten, a garázsokban pedig elfér egy könnyű hidroplán, egy 7 méteres partraszálló egység (tender), valamint pár apró játékszer: jetski, szörf, vitorlás, miegyéb. A vendégek kiszolgálására 27 fős személyzet áll rendelkezésre.
Azt hiszem, ideje feltörni a spórmalacot.
(forrás: Blohm+Voss)
Utolsó kommentek